2008. február 22.

A Képregény Világnapja - Gödör Klub, 2005.06.04.

A Képregény Világnapja I.


A Képregény Világnapja II.


A Képregény Világnapja III.


A Magyar Képregény Akadémia és a Dragon Rouge Kiadó második közös kiállítása a Gödör Klubban (Bp., 2005. június 4.).

A kiállítást megnyitotta: Réz András esztéta

Vendégművész: El Kazovszkij Kossuth-díjas festőművész

Szájharmonikán közreműködött: Szabó Tamás és Fórizs Balázs

Képregényes divatbemutató: Perky-csoport (MOME)
Zene: DJ Optik (Spirit Records)

Résztvevők/kiállítások:
- Torony és más történetek (Magyar Képregény Akadémia)
- Nő a képregényben (Gál Szilvia válogatása a brüsszeli Képregény Múzeum anyagából)
- Magyar képregény és történelem (Kiss Ferenc képregénygyűjtő és -író válogatása)
- MAUS (A Pulitzer-díjas képregény válogatott képkockái - Ulpius Ház/Holokauszt Emlékközpont)
- Frank Miller-sarok (Sin City - a film és a képregény)

A kiállítás plakátja pedig a Képregény.Neten megtekinthető itt.

1 megjegyzés:

Haránt Artúr írta...

na eeeeeeeeeez, télleg jobb lehetett, meg itt a megnyitó szöveg is nagyon jó volt! (persze ezt nem arra értem, hogy az előző rossz volt, csak sztem ez érdekesebb volt, legalábbis nekem.)

én is most kezdem újra megtanlni a képregény nyelvét, mert általános isklolás korom óta volt egy jópár éves kihagyás mostanáig, és bevallom "elfelejtettem" olvasni/érteni ezt a nyelvet, emlékszem kiskoromban mennyire belebírtam bújni a képregényekbe nem is gondoltam arra hogy papírból van, frankón ott tudtam lenni batmannel és pókemberrel, át tudtam hidalni az "időtöréseket és a vizuális árkokat", megjelentek a fejemben a le nem rajzolt jeleneket is, erre mostanában mr ritkán vagyok képes sajnos. aztán ezt a "másik világba süllyedést" szinte csak könyveknél tudtam megcsinálni. valszeg tényleg azért mert a könyvnél általában folyamatosabb, egybefüggőbb a kép a fejben.

szal: képreégnyt olvasni tényleg nem könnyű, de az a szerencsés, aki képes rá, az többet tud kapni egy jó képregénytől mitn amit szemével is lát a papíron/monitoron. remélem én is megtudom tanulni megint annyira amennyire régen voltam képes rá.