2008. augusztus 4.

Szendrei Tibor


Szendrei Tiborról a következőket olvashatjuk honlapján: 1963. február 18-án született Debrecenben. Saját bevallása szerint a kezdet úgy 10 éves korára vezethető vissza. Ekkor fordult érdeklődése a rajzolás felé. Később mégis közlekedésgépészetet tanult, de - milyen érdekes - egy percet sem dolgozott a szakmájában. Helyette inkább rajzolgatott. Autodidaktának vallja magát. Szorgalom és tapasztalat útján fejlődött. Több kiadónak dolgozott az évek során, sőt külföldön is jelentek meg munkái. Számos újság és gyermekmagazin is igényelte illusztrációit. A játékiparban készített rajzokat társasjátékokhoz, festett kártyaképeket, és konceptrajzolóként is megállta a helyét.

Képregényes munkásságáról ő maga így vall: "1987-ben történt az áttörés. Kaptam egy lehetőséget a Vega sci-fi egyesülettől. Preyer Hugó két kisregényéből kellett képregényt készítenem. A forgatókönyvet is rám bízták. Imádtam csinálni, persze munka mellett. Az összes szabadidőm erre ment rá. Annyira belejöttem, hogy magam is írtam egy kis sztorit, amit szintén megrajzoltam. A három történet egy önálló füzetben jelent meg 1988-ban. A kapcsolatom ezután megszakadt az egyesülettel (ne firtassuk, hogy miért). Hamar tovább léptem. Sikerült bekerülnöm a Debreceni Moziüzemi Vállalat dekorstudiójába. Óriás méretű filmplakátokat festettem és sokat jártam moziba. Ez utóbbi munkaköri kötelesség volt. Ekkor keresett meg egy újonnan létrejött kiadó tulajdonosa, kezében az Emberek és robotok című képregényfüzettel, amiről már tettem említést. Azt szerette volna, hogy dolgozzak neki. Ő maga nagy sci-fi rajongó volt, és mint szövegíró éppen rajzolót keresett egy készülő képregénysorozathoz. Így született meg a Találkozás elnevezésű, havonta megjelenő füzet 1989-ben. Hét folytatást élt meg sajnos, de ezután jöhettek a címlapok. A kiadó váltott, inkább könyvkiadásba kezdett, s főleg sci-fi művekkel próbálkozott."

2006-ban Mint a madár című, három oldalas képregényével Tibor bekerült a Galaktika magazin által meghirdetett képregénypályázat döntősei közé, és a lap le is közölte ezt a művet:

A közeljövőben ismét tud időt szakítani a képregénykészítésre, és mint azt megtudtam tőle, egy általa rajzolt történet már kiadás előtt áll. Sőt: "Folytatok még két elkezdett sztorit, ahogy időm engedi és újakat is tervezek."
Kíváncsian várjuk!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szendrei Tibor. Megjegyeztem. :)

Csacso írta...

Köszi ezt a jó kis összefoglalót, kedvcsinálót!
Nem titok, Szendrei Tibor –Találkozás -ba készített munkái nagyon nem tetszettek. Phoenix, Cherubion boritok értékelésem, majdnem a két véglet. Bár talán nem a leg mívesebb munkája a: mint a madár –viszont összképben, hangulatban nagyon tetszett (2007-10-13 Ócsai kiállításon). Amiről természetesen készültek képek ;)
http://www.kepregeny.net/wp-gallery.php?gal=Talalkozok/071013_Ocsa/&pic=25&page=2

Sajna eleddig nem ismertem az oldalát, aminek pótlásáért is köszönet! Jelentősen, pozitív élményt jelentett!