2008. szeptember 29.

Nox thanks-érteddd!


Bár nem láttam Csordás Dániel féle Nox képregényt de anno énis meg lettem kérve hogy ingyen szopjak a karakter skiccekkel (tanulópénz) a rajzok és bővebb háttér itt a blogomon.

28 megjegyzés:

Zsoldos Péter írta...

Sokkal jobban élvezném a post-jaidat, ha feltétlenül használni akarod ezeket a szvakat, akkor a sz_ros vagy lofszt pl. így írnád. Vagy a belinkelt poszt címe pl.: Azt a szexuális szolgáltatásokból élő édesanyjukat lenne.

Ha bizonytalan a meló érdemes vázlatdíjat kérni, akkor nem annyira gáz, ha mégis visszalépnek, meg az is kiderül komoly-e a megrendelő.

Gáspár Tamás írta...

...ha nem annyira bizonytalan akkor meg azért érdemes.

Haragos írta...

Minden grafikusnak van egy ilyen sztorija! Annak is akinek nincs!

Haránt Artúr írta...

valszeg nem képregényt akartak, hanem a Noxos csajról egy képsort ami rajzolva nem tűnik annyira ponyvának. mintha a képregény az erotikus homorítást más szintre emelné

közhelyes, de: ezek a zenészek testükből élnek (nem is úgy mondom mintha ezzel újat mondanék). ha molett, zsíroshajú, púpos leányzó lenne senkit nem érdekelne a "nananajnanaa" szám. ezért az sztem nem is lényeg, ahogy egy róla szóló képregénynél sem a képregény a lényeg (mint az ki is derült).

remélem egy olyan zenekar (pontosabban: egy valódi zenekar), majd csináltat egy képregényt veled akik a képregényt nem keverik össze azzal, hogy mutogassák a köldöküket egymás után következő rajzokon

Peter Tikos írta...

"ha molett, zsíroshajú, púpos leányzó lenne senkit nem érdekelne a "nananajnanaa" szám"

Artúr, hallottál már a Padödőről? :)))

Miklós Felvidéki írta...

ja amúgy zsíros a haja, a csúnyaszavakat meg korigálja majd az utókor bazmeg ;)

Haránt Artúr írta...

és te meg a 80as évek, 90es évek eleje magyar popzene állapotáról? :) akkor az is megtette... egyébként meg nekik is nagyon sokat közrejtszott a sikerükben az ahogy kinéztek. én akkoriban 10 éves sem voltam, de azért vágom hogy a színes haj akkoriban "húdemicsoda" dolog volt. meg hogy ketten voltak, ugyanúgy néztek ki, satöbbi. fel v olt építve ott is a külsőség rendesen, csak nem az állati ösztönöket célozták meg.

az hogy 2008ban már ez édeskevés az más tészta. most a szép, egyéniség nélküli emberek korát éljük (de modnom: ezt nem spanyolviasz idesz@rsképp említem). nemrég beszéltem anyukámmal, hogy Lemmy ma nem tudna "befutni", meg senki más akinek egyénisége van, de van két 'szottbnagy bibircsókja, fogatlan és pofaszakálla van.

Haránt Artúr írta...

U.i.: ha Lemmy kérné meg Miklóst hogy csináljon róla képreégnyt, ott valszeg képregény születbe :)

Peter Tikos írta...

Az ilyen, kevésbé dekoratív (és most nem a Padödőre gondolok, hehe) "sztároknál" viszont sokszor egy erőteljes életérzés, mélyebb gondolatok, eszmék közvetítése ellensúlyozzák a megjelenést. Serj Tankian, Maynard James Keenan pl. nem a megjelenésükkel szereznek híveket maguknak.
A Padödő is állati ösztönökre épített; szólnak legendák bizonyos dolgokról, melyekbe inkább nem is szeretnék belegondolni :)))

Névtelen írta...

Mint például a hiénaszerű röhögés ? :)

Haránt Artúr írta...

a Toolnak is eléggé nagy részt a külsőségek teszik ki az imidzsét. persze ahhoz zene is volt rakva, nem csak kommerciál dübögés, de nemhinném, hogy ötletes borítók és groteszk videoklipek nélkül ekkora lenne a rajongótáboruk. Serj Tankian lehet hogy nem ilyen, de Maynard nemhiszem hogy bármit is üzenni akart volna azzal hogy egy koncerten megjátszotta, hogy egy szál pelenkában racsnizik... ez tipik showbiz elem, sima polgárpukkasztás, olcsó figyelemfelkeltés, semmi köze a zenéhez. de persze erről a többi tag nem tehet (asszem az nem is Tool volt hanem Perfect Circle).

de amúgy miről is volt szó az elején? :) hameg a Padödö is állati ösztönökre épített méginkább hasonlít a Noxhoz... amúgy nem akarom hallani/olvasni a legendát semmi esetre sem!!! :-)))

a korábbi kommentben csak azt akartam mondani, hogy egy ilyen megbízásnál nem meglepő ha nem képregényt várnak el a megrendelők. zene írásnál sem zenét várnak el, nem az a lényeg.

ezerve írta...

jah, de Serj Tankian, illetve akkor még csak SOAD eleinte azért fektetett nem keveset a külsőségekbe. nem véletlen volt mindenki összevissza kifestve, és nem véletlen ment ez a pszichopata örmények borzos hajjal, nagy szakállal és nem kevés festékkel. :) meghát azért a gitáros Malakian is simán lerángatta a gatyát koncerten, meg epilepsziás rohamot imitált, stb.

Névtelen írta...

Jó, ha a pelenkába racsnizás és az epilepsziás rohamok imitálása a sóbiznic része, akkor már Lemmy pofaszakálla és foghíja is lehet :)))

Haránt Artúr írta...

ha még szabad annyit offolni: azért az idő lekoptatja azokat akiknél csak a külsőség volt a vonzó erő. Mudvayne, Mushroomhead, American Headcharge... ezek lehet még léteznek valahol, de akkor voltak csúcson amikor a Slipknot farvizéről lehúzták azt amit lehetett (egyébként én még a Slipknotot is idesorolnám, de azok még kvázi sikeresek). nem olyanok mint a Nox (eglitárius blog olvasók kedvéért: vagy a No Thanx akár...), ahol még a zene is célzottan hype gépből jön ki, de a lemezeladás érdekében az érdekes kinézet az mindeg nyerő. ma már az extrém metál kinézet nem érdekes, uncsi, sztem nem is azért mert "lejárt", hanem mert már kezdik sokan vágni hogy ez felesleges hülyeség, olyajok eszköze akiket ők is kritizálnak (például emosok a legjobb példa erre, ahol már tényleg nem a zene az összekötő kapocs hanem a külsőségek).

sztem annyiban igaza volt Petinek, hogy Serj Tankian nem sorolható ide, mert a SOAD egy idő után azért abbahagyta a kifestősdit, mégis töretlenül népszerű maradt. sztem náluk tényleg az adatta el a lemezeket, hogy egyedülálló zenéjük volt a maga nemében, a gitáros akármennyire showbiz-metálkodott az köztudott róla hogy mindene a zene.

ha engem kérdeztek az összes kár és szemét :), de azért látom ki az aki real arc és ki a fake

Haránt Artúr írta...

hádde Lemmy az valszeg már cigivel a szájában jött ki az anyjából :) nem találta ki magát

Névtelen írta...

há mén specel örülök, hogy nem ezt a kókler rajzolta meg a nokszot, merrt legszívsebben az anyába raknám visszatehetsétgletlen fasza

ezerve írta...

szerintem inkább úgy van, hogy a kezdetben azért nem volt rossz a külsőség a soadnak sem. amúgyis igen egyediek, tehetségesek, de nem jött rosszul se a rengeteg pukkasztó politikai kicsengésű dalszöveg, se a cicoma. ennek ellenére, utána nyilván már nem kellett, mert enélkül is mindenki rájuk figyelt, nem véletlen hogy jórészt már mindannyian abszolút visszafogottak. slipknot tagok is a nagy siker után szólózásba kezdtek, maszk nélkül, szépen énekelve :)

Miklós Felvidéki írta...

Héj nokszos, sok a fogad?

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Nem akarok belepofázni rosszkor – mert az ígérkező bunyó engem is érdekelne :) –, de nekem bejönnek Miki tervei. Tény, hogy Csordás Dani simulékonyabb, kevésbé személyes végeredményt szállított, de szerintem ezt várták, korrekt meló. Miki nem igazán alkalmas erre a típusú kaméleonságra – ez tény, de nem értékítélet, Danival szemben meg főleg nem. Volt a megrendelő, aki jelzéseiben képregényes fílinget óhajtott, valahol le is jött, hogy számára mit takar a fogalom. Dani megmutatta a Nocturne-ben, hogy mennyire személyes és érzékeny valójában, most kapott egy jó kis alkalmazott munkát.
Miki pedig gondolta, valamivel gazdagítja, valami értelmeset is hozzátesz – nem gyütt be, nem az alkotó egyéniségére, hanem az általuk vizionált képregény-képre voltak kíváncsiak. Slussz.

De ez az alkalmazott művészet, amivel ugyanúgy közhelyezek, mint Artúr jelezte pár hozzászólásánál. Amikor egy termékhez reklámfilmet forgatsz, akkor azt, pedig mellékesen lehetsz remek rendező-ígéret is, csak éppen meg kell élned. Kismillió festő-grafikus él alkalmazott munkákból. Baj? Nem. Nyilván, ez a NOX képregény nem magáról a kilencedik művészeti ágról szól, mint ahogy a reklámfilm is arra a polcra való, ahova.

Egy együttes vagy önálló előadó is, mint ahogy a nevében van, előadóművészetet csinál, ergo: eldöntheti, hogy a zenei teljesítmény mellé, mint vizuálisan is megnyilvánuló művész, milyen mellékes, kiegészítő kellékeket választ. Ez fontos, mert ugyanolyan üzenete van annak is, hogy zenélés közben a f*szát egy hokedlire szögezi agyonsminkelt ábrázattal, mint annak, hogy egy fekete ingben, minimál világításnál egy szál gityón penget. Ne kategorizáljunk már... :I

Névtelen írta...

mi va, tánrám akarod verni a fogaimakőccsög?

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Ez a nokszos csak a Feki lehet, biza megláttyátok...! :)))

Haránt Artúr írta...

Zorró!

joga van megválasztani az előadónak a plusz vizuális elemeket, de muszály ezeket kategóriákra osztani aszerint miért teszi. nemhiszem a Noxnak sok beleszólása volt ebbe a képregénybe. sztem a plusz vizuális hozzáadás a zenéhez az két fő részre különíthető el: 1. ténylegesen a zenéhez kapcsolódó plusz vizuális cuccok. 2. zenéhez nem kapcsolódó, csak annak könnyebb eladhatóságát szolgáló vizuális elemek (egyébként ez lehet az első kategória is néha, de a hangsúly itt a szándékosságon van most). ebből az egyik legtipikusabb a szexis női test.

és mivel a, Nox, No Thenx meg ezek könnyebben fikázhatóak, mert egyértelműen semmi üzenete nincs az vizuális plusszaiknak, aszisszük, hogy minőségi zenét játszó zenekaorknál iylen nem létezhet. szerintem létezik, és néha-néha iparág szerűen (glam rock, hair-metal, nu-metal, extrem-metal ééésatöbbi farsang-szindrómás hullám). ha valaki "zenélés közben a f*szát egy hokedlire szögezi agyonsminkelt ábrázattal" ééééés riportoknál csak titokzatoskodik (nem mondja mondja el miért csinálja, vagy általában az elefántcsontornyi saját nyelvét használja), és látszódik hogy az egyértelmű blöffjét akarja a titokzatoskodással leplezni akkor én rá fogom bökni hogy ez az arc bizony fake... tök midnegy hogy mellette tehetséges zenész, művész, festő, akármi. az egyszerű polgárpukkasztás és a "valódi" hokedlire szögelősdi között sztem könnyű észrvennei a különbséget. én legalábbis vagyok olyan beképzelt, hogy azt gondolom magamról, hogy látom ha valaki megjátssza magát :))

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Hehh, teljesen egyetértünk - szerintem ezzel nem mondtam ellent neked korábban sem. Az előadói vizuál-plussz minden esetben hozzáadódik a zenei élményhez, mert előad a faszi vagy a csajszi, esetleg csapat. Ha jól, találóan, szervesen kiegészíti, akkor kerek, egész. Ha csak „kocsányon lóg", a fene megette a dizájnert. A lényeg, hogy jó zene legyen, amihez már eleve van elképzelés, jobb esetben – olyan nincs, hogy ne legyen. :)

De a megjelenés nem ennyire körmönfont és mesterséges, jön az, ha valaki előadni készül. Ha hamis, arra hamar rápirít a közönség. :)

Most nézzük akkor a Noxot és simán vele egy kalap alatt a Nótenkszet. Ezeknél a formációknál nem csak a kinézet, zene, megnyilvánulás hamis, hanem hamis az egész úgy, ahogy van. Ezek a formációk fényévekre állnak a zenétől, mint olyantól. Konkrétan sz*rok. Nem ezt hívjuk zenének és úgy tűnik, soha nem is fogjuk annak hívni, kortünet.
Nem értem, hogy egy ilyen huszadrangú mosópormárkánál miért lehet vitatéma, hogy milyen „bugyiban" jelenik meg, milyen gyorsan eladható. Ezek a képregények most konkrétan egy mosóport, divatmárkát vagy éppen gyomorkeserűt adnak el. Köze nincs a zenéhez vagy bármi olyanhoz, ami lényeges.

Névtelen írta...

Ha már látvány:
http://www.youtube.com/watch?v=53S5wTWBz_c

Névtelen írta...

csak annyit fűznék hozzá hogy Lemmyék már a '83-as lemezükön elsütötték a képregényt. sajnos az interneten nem találtam undergroundos fekete-fehér képregény volt.

Haránt Artúr írta...

ú, pedig arra kiváncsi lettem volna

Peter Tikos írta...

Egyik haveromnak megvolt az a lemez, sokat hallgattuk, az Another Perfect Day az. A haverom azóta Ausztráliában lakik, a lemez meg a jó Isten tudja, hová lett. A belső borítón van a fekete fehér képregény. Arról szól, hogy jól beb*sznak, részegen felveszik a lemezt, aztán erősen ittas állapotban indulnak turnézni - vagy valami ilyesmi :)
A gitáros srác, aki akkoriban velük játszott, azon az egy lemezen szerepelt: még a híresen nagyivó Lemmyék sem bírták, annyit piált :)))

Névtelen írta...

Képkeresés a Lemmy és comics szavakra a Google-ban - na, mit ad ki elsőnek? :)