2009. március 25.

ALFABÉTA-JELÖLTEK 2009: A FIÚ, AKIT ZSUZSINAK HÍVTAK

A 2009. évi Alfabéta-díjak április 18-án, az 5. Magyar Képregényfesztiválon kerülnek kiosztásra. Az addig hátralévő időben szeretnénk kicsit jobban bemutatni az idei jelölteket, ezért készítettünk egy miniinterjú-sorozatot. A mai válaszadónk az A fiú, akit Zsuzsinak hívtak alkotója, Felvidéki Miklós.


Mióta publikálsz képregényeket, hol találkozhattunk eddig a munkáiddal?
Miklós: - 2006-ban jelent meg először munkám a Pesti Estben. Aztán - miután bekerültem az MKA testvériségébe - egyre többen hitték el, hogy tudok rajzolni, így először a Pinkhell, majd az Eduárd, a Panel, és két férfimagazin is közölte a képregényeimet. Aztán 2007-ben indult a Papírmozi című antológia, és abban jelent meg először A fiú, akit Zsuzsinak hívtak.
Milyen alkotók, milyen képregények gyakoroltak rád nagy hatást?
Miklós: - Jó sok van. Kissrácként a Sal Buscema-féle, itthon is megjelent Zöld Manós Pókember-történeteket szerettem nagyon. Aztán, mikor elkezdtem régebbi Pókember-újranyomásokat és más képregényeket venni, nagy kedvencem lett Steve Ditko, John Romita és Jack Kirby. Elszakadva a Marvel-féle szuperhősösditől: az itthon megjelent (a rajzfilm stílusán alapuló) Maszk sorozatot máig az egyik leglendületesebb képregénynek tartom, Neil Vokes rajzai miatt. És persze Bruce Timm még nagyon erős hatás nálam. Utánuk pedig Mike Mignola (Hellboy), Guy Davis (B.P.R.D., Sandman: Mystery Theatre, Fantastic Four: Unstable Molecules) Eric Powell (Goon), Jim Mahfood (One Page Filler Man), Ashley Wood (Lore, Tank Girl, Metal Gear Solid) és Simon Bisley (Lobo: The Last Czarnian, Bodycount) jön. Ezek azok a szerzők, kötetek, füzetek amik leggyakrabban lekerülnek a polcról. És bár apám nem képregényes, de ő is erős hatás volt.
Hogy érintett, hogy jelöltek az Alfabéta-díjra, mit jelentene számodra a győzelem?
Miklós: - Nem tudom, ki, hogy van ezzel, de ÉN TUDOM, HOGY ERRE SZÜLETTEM, AZ A DÍJ CSAKIS MIATTAM KÉSZÜLT, ÍGY HÁT NEKEM KELL MEGKAPNOM!!! Na de komolyabban: nem tudom, mit válaszoljak erre a kérdésre. Minden jelölés és díj jól jön sebzett önérzetemnek, hisz az az igazság, hogy nagyon kevesen olvasták a Zsuzsit.



Hogyan értékeled a saját alkotásodat, mennyire vagy elégedett vele?
Miklós: - Az első variáció (ami a Papírmoziban ment le) elég rossz fogadtatást kapott, ezért mindent megtettem hogy lenyűgözzem azokat, akik eddig fikáztak, de mégis megveszik a füzetet. És szerintem jól is sikerült. Ha pedig igény lenne rá (nincs), még folytatnám is a sztorit. Még ha a dalnak már vége is van…
Milyen képregényes munkákat tervezel a közeljövőben?
Miklós: - Az egyetem eléggé leköt, de terveim már vannak (kinek nincs). Olvassátok a blogomat, ott általában megírom, hogy mire készülök - vagy hogy mire készülnek velem.

3 megjegyzés:

Cserkuti írta...

Valaki meghekkelte az oldalunkat. A poszt címére kattintva ordenáré tartalomhoz jutottam.
A bőrkabátos után itt egy újabb rejtélyes figura.

Miklós Felvidéki írta...

nemtom ki ez de kurvajóarc.

Névtelen írta...

éljen Jávor Pál!