2009. április 17.

Alfabéta-jelöltek 2009: Dr. Sör Kálmán moziba megy

A 2009. évi Alfabéta-díjak április 18-án, az 5. Magyar Képregényfesztiválon kerülnek kiosztásra. Az addig hátralévő időben szeretnénk kicsit jobban bemutatni az idei jelölteket, ezért készítettünk egy miniinterjú-sorozatot. A mai válaszadónk a „Dr. Sör Kálmán moziba megy" alkotója, Göndöcs Gergely.


Mióta publikálsz képregényeket, hol találkozhattunk eddig a munkáiddal?

Gergely: – '94-ben kezdtem el a Kretén Magazinnak karikatúrákat készíteni, nem sokkal később ott jelentek meg az első rövid képregényeim is. Ezt követően, illetve ezzel egy időben a Kretén/MAD különszámokban és a Tiszta Diliben bukkant fel néhány képsorom, '98-ban pedig a négy füzetből álló „Pocak" stripgyűjteményben jelentek meg rajzaim. Leszámítva a Hócipőben publikált néhány rövid képregényt, illetve 1-2 egyéb megjelenést (pl. Fekete-Fehér Képregényantológia), az utóbbi években főleg reklámügynökségeknek készítettem képregényeket, stripsorozatokat.


Milyen alkotók, milyen képregények gyakoroltak rád nagy hatást?

Gergely: – Gyerekkoromban a Kockás, a Pif, az Alfa és a Füles képregényeit olvastam fakóra, kamaszként pedig lefutottam egy Pókember-Batman-Superman kört, ami persze szórakoztató volt, de viszonylag hamar ráuntam a szuperhősökre, és inkább (ismét) a francia, belga rajzolók munkái, valamint az amerikai képregény-stripek és független képregények iránt kezdtem el érdeklődni. A számomra kedves alkotók névsora nagyon hosszú, nem csak képregényrajzolók, hanem sok karikaturista és rajzfilmes is helyet kapott rajta, de nézzünk mondjuk tíz külföldi képregényest: Uderzo, Gotlib, Édika, Robert Crumb, Sergio Aragonés, Bill Watterson, Lewis Trondheim, Manu Larcenet, Graham Annable, Jason. Hazai alkotók közül pedig nagy kedvenc: Zórád Ernő, Korcsmáros Pál, és a Kretén Magazin őrültjei.


Hogy érintett, hogy jelöltek az Alfabéta-díjra, mit jelentene számodra a győzelem?

Gergely: – Váratlanul ért, és természetesen fel lennék háborodva, ha nyernék.
Hogyan értékeled a saját alkotásodat, mennyire vagy elégedett vele?
Gergely: – Szerintem a jelölt epizód legalább olyan intellektuális és esztétikai élményt nyújt, mint a többi Sör Kálmán kaland. Nem lóg ki a sorból.



Milyen képregényes munkákat tervezel a közeljövőben?

Gergely: – Pár napon belül fejezek be két reklámképregényt, az ezeket követő rövid alkotást pedig a Kretén Magazinnak készítem. Ennél tovább nem terveztem, de ha lesz időm valamelyik régi, vagy új ötletemre, nem fogok lazsálni.

3 megjegyzés:

Peter Tikos írta...

Nem is szoktam moziba járni :)))

Szentgyörgyi írta...

Kálmán szeretve van.

Holnap tuti megveszem, és kérek bele egy nevet írva, ami az alkotóé.

Vagyis aláírást.

Azt.

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Na. Ez jó. Tikos a kinoban. Zsír.