2010. február 18.

Jean Baptiste Vendamme

Elégedetlen francia fazon, állatszobrokban utazik. Blogja itt, DeviantArt galériája itt.
Persze dupla (ha nem tripla) öngól kockafejesen bemutatni valakit, aki ráadásul - mint utóbb kiderült - már szerepelt is Fekiéknél. Az igazi gond mégis inkább az, hogy rengeteg mindent kellene magamba fojtanom, ha csak másfél tőmondatban lehetne elintézni a poszt címszereplőjét. Mert igaz, hogy francia, de huzamosabb ideig élt Kanadában és Írországban is. És valóban egy panaszkodós ürge, de ilyen sztorikkal a háta mögött ki ne lenne az. Biztos sokan csinálnak állatszobrokat is (nekem hirtelen csak egy jut eszembe, aki csak azt), de olyan, aki úgy bánik az anyaggal, minta rajzolna vele, mégis 100%-ban szobrok, amik kikerülnek a keze alól, biztos kevés akad.
A blogjából aztán megtudhatjuk, hogy az Artis-Borome Galéria futtatja, a DeviantArtról pedig, hogy 2500 Euró körül juthatunk hozzá egy alkotásához, amiről tudja, hogy sok, de nem ő tehet róla. Dacára, hogy 31 éves, már lehúzott egy tízest az animációs bizniszben, és most egy olyan, a Calgary állatkertben játszódó projekten töri a fejét, amihez zseniális karaktereken kívül még semmi mást nem talált ki, de nagyon reméli, hogy valaki egyszercsak bekopogtat hozzá a Pixartól.

3 megjegyzés:

Haragos írta...

Ezek brilliánsak, hasonlóan virtuóz szobrokat még nem láttam!

Peter Tikos írta...

A rajzok annyira nem, de a szobrok annál inkább tetszenek. A Kockafejen nem láttam korábban, így nekem teljesen új volt ez a Vendamme, köszi érte!

fonalfej írta...

tényleg rohadt jók, végigböngésztem a galériáját (nekem a rajzok is tetszenek), és találtam egy nagyon ismerős vikinget. kiderült, ez arc volt az egyik karakter-designere a secret of kellsnek, ami az egyik legizgalmasabb képi világú mese amit eddig láttam (mellesleg asszem a kecsmetéi animációs stúdióban készült)