2010. február 11.

Keith Thompson

Ha már Steampunk és alternatív történelem... Pár hónapja figyeltem fel a neten a Scott Westerfeld Leviathan című regényét méltató cikkek sokaságára, amelyek igencsak felkeltették az érdeklődésemet. A regény nem okoz csalódást: valóban kiváló a gépmániás, a csatákban lépegető monstrumokat bevető Clankerek (köztük is elsősorban az Osztrák-Magyar Monarchia), és az ipari forradalmat biológiaival felváltó, állat-gépeket fabrikáló Darwinisták (élükön Angliával) küzdelme egy alternatív I. világháborúban.
A kötet érdekessége, hogy Keith Thompson rendkívül hangulatos illusztrációi díszítik. Ajánlom mindenki figyelmébe mind az olvasmányt (remélem, valamelyik magyar kiadó is felfigyel rá és bevállalja) - mind pedig Thompson weboldalát.

11 megjegyzés:

Komaváry írta...

Könyvismertető az Endlessen:
http://www.endless.hu/?p=842

Peter Tikos írta...

Ezt az ismertetőt még nem is olvastam, köszi szépen! Bár az írás közepét, spoilerektől tartva (még nem értem a könyv végére) gyorsan átugrottam, a többivel teljesen egyetértek.

Komaváry írta...

Nem szokam spoilerezni. ;)

A magyar kiadás szerintem egy dolog gyorsíthatja fel: ha az eddigi két Westerfeld könyvből sok fogy. Igaz, azokban nincsenek képek, de a szöveg jó.

Peter Tikos írta...

Nem is tudom, ha nincsenek bennük képek...
:)

Névtelen írta...

Na pont ilyeneket kell majd rajzolnod a Géplovagokba is, ha majd végre ráérsz! ;)

Csacso írta...

Akkor már csak írót kellene találnia Tikos Petinek, aki (szintén) ilyen regényt, forgatót írna neki! :)
Köszönet a figyelemfelkeltésért + ismertetőért!

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Nagyon hangulatos illusztrációk, kár, hogy a regény nem jelent még meg nálunk.
A térkép valami őrületes – az Austria-Hungary gyilkos gépezete egészen felvillanyozott. :P

Köszi, Péter!

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Csacso, ez szurkálódás akart lenni Hamlet felé? :(

Csacso írta...

Elnézést az OFF ért!
Zorro, végül is leírhatom neked…
Azt az ironikus gondolatot vittem tovább, hogy Péternek „pont ilyet kell majd rajzolnia”.
Nem gondolkoztam el, hogy ezen írásom hány százalékban tartalmaz majd „szándékos” szurkálódást.
Persze ezt mindenki úgy ítéli meg ahogyan… és kedve szerint.

Peter Tikos írta...

Jut eszembe, Thompsonnak a deviantArton is van galériája:
http://keithwormwood.deviantart.com/
Kevésbé tetszetős, mint a weboldala, de talán jobban áttekinthető.

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Csacso: ok, elnézést, értem. ;)

Péter, a galériát is köszi!