2010. május 30.

Képregényfigurákkal reklámozzák a szegedi kajak-kenu Világkupát 3. rész

Záró epizódjához érkezett a Szállítók Újratöltve kampányt bemutató videósorozat, s mivel a Szállítók szállítottak, Szegeden is teljes a happy end. Remélhetően az eseményhez létrehozott flashes mikrosite egy ideig még elérhető lesz, ahol nagyobb méretben is megtekinthetők a reklámok grafikai elemei, melyekből néhányat most a poszthoz is csatoltam. A mind ATL eszközökön (billboard, járműreklám), mind online rendkívül intenzív kampánnyal kapcsolatban számomra bosszantó hiányosság, hogy a sajtóanyagokban egyszer sem említik meg az alkotót, Németh Leventét (a videóban Kovács Katalin is nemes egyszerűséggel csak "lesrácozza").


18 megjegyzés:

zoli79 írta...

Nagyon nyomatjátok itt ezt a reklámost. Pedig szerintem nagyon ciki. :)

Cserkuti írta...

Zoli:
Szmájli nélkül érteném, amit írsz, így viszont kissé zavarba hoztál, mit is gondoljak arról, hogy mit is gondolsz.

Haránt Artúr írta...

én (is) béna vagyok anatómiából, ez meg is szokott látszani a rajzaimon, éppen ezért nem is próbálom erőltetni azt a profi akadémiai szintű amerikai "szuperhősös" képregény stílust amit -úgy sejtem- e fenti képregény is akarna idézni (én úgy gondolom legalábbis, hogy nem jött össze a kitűzött cél)

ebből következően egy másik dolog (lehet csak engem zavar): ez a kaboom meg husss és a feszülős rucik nem is úgy hatnak számomra, mintha ez képregény dizájn lenne hanem "ahogy Móricka elképzeli a képregényt" kategóriaként hat, és éppen azok az elemek hiányoznak szerintem, ami egy reklámot a képregény hangulatával tudna eladni

a huszonkettedik nemlétező izom helyett lehet a "képregényesítést" több átgondoltsággal és ötleteléssel, no meg pontosabb, de annál egyszerűbb előrajzzal el lehetett volna érni. ez nekem így úgy hat mintha egy random kattintás lenne a deviantarton a napi "superhero" kifejezésre keresve

ez persze most úgy hat mintha ebből azt akarnám arrogánsan kihozni hogy "én jobban csinálnám", vagy valami hasonló, de abban reménykedem, hogy nem értődik félre: ha csak pár akkordot tud az ember próbáljon abból számokat írni és ne próbáljon utánozni gitárszólókat mert hülyén fog hangzani (kinézni)

zoli79 írta...

Dávid:
Amit írtam, azt szó szerint értem, vagyis: ciki ez a kampány.
Szmájlival pedig tompítani szándékoztam a dolog élét, jelzem, hogy nem veszem ezt annyira véresen komolyan.

Most te jössz: mitől ez a ez a kitüntetett figyelem részetekről. Grafikailag nagyon ott van? Vagy ez a kampány lendít a képregény hazai megítélésén?

feki írta...

Ha Lakatos a magyar Tim Burton, akkor ez a grafikus a magyar Ulli Lommel.

Haránt Artúr írta...

Zoli!

nem akarok belekotnyeleskedni, de sztem csak kommunikációs zavar van közöttetek :)

Dávid írta e kampánnyal foglalkozó video korábbi posztjában:

"Cserkuti írta...

Névtelen:
Többek közt azért kerülnek fel ide ezek a videók, hogy a képregényalkotók, -fogyasztók elmondják róluk a véleményüket.
Ha minden igaz, lesz még egy következő rész is.

2010. május 7. 9:12"

(http://kepregenyakademia.blogspot.com/2010/05/kepregenyfigurakkal-reklamozzak-szegedi.html)

ha ezek a deviantarton a "24 hour best" keresési beállítással szűrt, superhero cimkére kidobott rajzok lennének akkor sztem nem lenne kirakva, de ilyen támogatókkal, és ilyen terjesztéssel ami ráadásul hazai "termék": sztem érdemes beszélni róla, és ez utóbbihoz megteremteni a fórumot

Cserkuti írta...

Zoli:
Oké, én jövök, bár Artúr megelőzött.
- Először is azért került ki, mert a képregényes reklámkampány nem olyan sűrű itthon, hogy ne kelljen megemlékezni róla egy képregényes blogon.
Gondolom, a három posztot sokallod, de ezt így adagolták, és a teljes képet szerettem volna bemutatni.
- Nem gondolom, hogy "grafikailag nagyon ott van", de semmiképp sem szerettem volna a saját véleményemet senkire ráerőltetni. Ha olvastad a korábbi kommenteket, volt, akinek tetszett, sőt nem egy ember kérdezte meg (laikusok), hogy nincs-e vmi közöm ezekhez a reklámokhoz. Ezek után különösen érdekelt, ki, hogy látja az olvasóink közül.
- Nem, vszg. nem lendít (ez sem) a képregény hazai megítélésén.
És akkor te jössz: Miért ciki? Maga a kampányötlet elhibázott? Vagy a megvalósítás? Vagy csak egyes elemek?

Feki:
Utánanéztem Ulli Lommelnek, és -nem tudom, ciki-e, de - egyetlen alkotást sem ismerek a terjedelmes életműből.

Cserkuti írta...

Bocsánat, lemaradt:
Köszi, Artúr az alapos véleményezést! Pont ez érdekelt, hogy ki, mit lát jónak, ill. kevéssé sikerültnek az egészből.

Nemrég csináltunk Tamással egy koncepciójában hasonló kampányhoz illusztrációt (layoutot), de sajnos az ügyfél végül nem vállalta be. Hamarosan azt is posztolom.

zoli79 írta...

Artúr, tehát egy korábbi poszt kommentjéből kellett volna megtudnom, hogy ez valójában egy kérdésfelvetés? Bocs, de miután nem érdekelt ez a reklám korábban sem, úgy nem olvastam a kommenteket sem.

De ha már ez a kérdés:
A dolog grafikai részébe nem kötnék bele, elsőre elmennek, ha jobban megnézzük, hibákat találni, de nem hiszem, hogy ez cél lenne. (Én referenciakép összeillesztési zavart érzékelek. :)) Sokkal nagyobb gondnak tartom, hogy ez a reklám felidéz képregényes sztereotípiákat és azokat nyomatékosítja egy izzadságszagú sztoriban és kampányban. Vagyis végül a sztori gagyiságát (mégis mi más lenne egy reklámképregény sztorija?) a képregényekkel azonosítja az olvasók egy része. Vagyis nem tesz jót a képregények hazai megítélésén.
Szerintem a jó reklámképregény nem képregényes azon túlmenően, hogy képregény a formája, vagyis nem idéz fel meglévő képregényes sztereotípiákat, vagy akár műfajokat.

Judit Tondora írta...

Ez a kampány, a rajzok... nagyon nem. Olyan mintha életében először rajzolt volna ilyen stílusban. A legdurvábban az árnyékok csúsznak el. A kampány pedig, mintha épp most akarnák kitalálni az amcsi szuperhősképregényt, pedig azt már rég kitalálták. Teljesen félremegy benne minden. Az SFX-ek pl. nagyon nincsenek a helyükön és a többi. Nem sorolom, előttem már nagyjából megtették. Kár, ötletnek egész jó lenne alapvetően, de mégsem működik. Egy ideje próbálom megszeretni, sajnálom, de nekem nem megy.

Haránt Artúr írta...

Zoli!

Persze, hogy nem kellett tudnod, nem is ezért kotnyeleskedtem bele, nem így értettem, csak segíteni akartam mégis miért van itt ez.

De látod te is kihasználtad végül a lehetőséget és leírtad a véleményed róla :), és azzal a résszel ami téged jobban zavar a reklámmal kapcsolatban nagyrészt egyet is értek

Brazil írta...

Nálam elfér. Színes, dinamikus, a szemet vonzza, falun tehát elmegy. A brief meg eleve gáz lehetett, nyilván ott volt a toppon móricka. :)

Cserkuti írta...

Nem valószínű, h az alkotó olvassa a fenti diskurzust, pedig ő megerősíthetné azt a gyanúmat, hogy a brief, vagy inkább a koncepció tőlük, és nem az ügyféltől jött. Ha megnézitek, ez a mostani a korábbi akciófilmes, hollywoodi filmplakátos kampánynak a továbbgondolása.

Szigeti Attila írta...

Felidézve a kampány jóval korábbi élőszereplős változatát, ezeket nem tudom másként nézni mint egy közepes koncepció rendkívül gyenge kivitelezését.

lelkespisti írta...

A harmadik emeletrôl néha lecsoszoghatott volna az anatómia terembe a "mester"!

zoli79 írta...

Zórádnak sem ment az ábrázoló geometria, legtöbb hazai rajzolónk pedig akkor tud rendes vetett árnyékokat rajzolni, ha referencia fotóból dolgozik. A szuperhős komiknak pedig lassan műfaji sajátossága az anatómiának ellentmondó ábrázolás (ld. Jim Lee).
Vagyis talán mégsem ettől jó vagy rossz ez az egész.

Haránt Artúr írta...

hááát Jim Lee eltérése az (valódi) anatómiától az nem esztelen elrajzolások összessége, hanem egy koherens, abban a rajzolt világban tökre helytálló anatómia

e fenti reklámkampányon én egyáltalán nem érzem a tudatos eltérést az anatómiától, csak klasszikus hibákat, főleg a rövidülésben lévő végtagoknál. de azzal egyet értek, hogy nem ez az az egyetlen és fő hibája az egésznek

ellentmondani az anatómiának általában, akkor illik, ha már megtanulta azt az ember

Haránt Artúr írta...

1 "az" minusz