2006. szeptember 10.

MKA A GYÜMÖLCSKARNEVÁLON


Az MKA idén először vesz részt a NYÍRSÉGI ŐSZ fesztiválon, utazó kiállításával. A kiállítás --- VMK Alkotógalériájában tekinthető meg szeptember 06-29 közt --- megszervezését Kertész Sándornak köszönhetjük, aki egyben egy "előretolt helyőrségként" a nyíregyházi mangásokkal meghódította a város főterét.
A standon a rajongók által már ismert kiadványok mellett újdonságokkal is találkozhattak a látogatók. A helyi cowboyok hamar barátra leltek Lucky Luke személyében.
A szombati fő programot az OMEGA koncert mellett a gyümölcsökből készített kívánatos kompozíciók - hajó, autó, süni, felvonulása jelentette.
hamm

2006. szeptember 9.

Comic art community


Jóság.

2006. szeptember 7.

harmadik kismamás cucc

Ímhol a májusi számban megjelent képregény.

2006. szeptember 6.

ELSŐ MAGYAR INTERAKTÍV OKTATÓ KÉPREGÉNY

Örömmel értesítem a kedves képregényolvasókat, hogy ma volt a sajtótájékoztatója Magyarország első interaktív oktató képregényének!
A mű az Audiovizuális Művek Szerzői Jogait Védő Közcélú Alapítvány (ASVA), a ProArt - Szövetség a Szerzői Jogokért, a Sulinet és az Eduweb Multimédia Rt. és az ART7 művészeti stúdió grafikai, és programozói részvételével jött létre. A „Másik oldal” címet viselő interaktív képregény egy valós, a Gloaming együttes ( történetünkben Tundrastorm ) szerzői jogokkal való küzdelmeit, viszontagságait mutatja be.
A slideshow és egy kis rövid ízelítő megtekintése után
teszteljétek, várom a véleményeket, kritikákat !!!

Ez már tudomány


Képregényevolúció 300-tól 1910-ig.

Röff...


Gondoltátok volna, hogy van olyan élőlény, amit leginkább a halála jellemez?
Mert a siketek jelnyelvén, például, a disznónak nem az orrát, a röfögését, vagy a szagát jelelik el, hanem azt, ahogy leszúrják.
Hmmm...

A digitalizáló tábla virtuózai III.



Sorozatunk következő állomása egy tehetséges svéd fiatalember, bizonyos Mattias Snygg. Nevére kattintva korrekt kis weboldalra juthatunk, ahol amellett, hogy megtekinthetjük műveit, bepillantást enged a digitális festés kulisszatitkaiba. Lépésről-lépésre mutatja be az egyes munkafázisokat, bónuszként pedig még egy látványos kis "verkfilmmel" is szolgál.
Hazudnék ha azt mondanám, hogy kedvenc alkotóim egyikéről van itt szó, de lelkiismeretességének és alaposságának hála értékes ismeretekkel gazdagodhat az aki veszi a fáradságot és ellátogat a honlapjára.
Tack Mattias!

2006. szeptember 5.

Démonok, dinók és élienek


Régi nagy kedvencem Wayne Barlowe. Mind pokolbéli tájakat, mind idegen bolygókat vagy letűnt korokat bemutató festményeit nagyon szeretem. Képei egy TV-sorozat (melyet magyarul is láthattunk), és egy ehhez kapcsolódó, remek honlap alapját is képezik.
És nem digitális technika. Akril.

2006. szeptember 4.

Kismamás irigykutyás képregényes

A második kismamás képregényem, áprilisi számban jelent meg.

2006. szeptember 3.

MKA bulvár


Augusztus utolsó napján rendezték meg a Golden Blog díjátadó partiját a Fészek Művész Klubban, ahová – habár a versenyben helyezetlenül végeztünk – az MKA is hivatalos volt. Szemtanúk beszámolói alapján az est során Fritz alelnök úr került a figyelem középpontjába, amikor is a közönség szórakoztatására szerződtetett karikaturistát – kihasználva annak vacsoraszünetét – egyszerűen lerajzolta! Mielőtt újabb vendég kapott volna kedvet az effajta mókához, rajzoló és alelnök helyet cseréltek, és immár az eredeti szerepeknek megfelelően, Fritzről készült kép. Miközben ők egymással voltak elfoglalva, Lanczinger Mátyás Guta nyomozóval közösen vásárolt fényképezőjének segítségével mindkettejüket megörökítette – Faludi Robi asszisztálása mellett –, így most blogunk olvasói is tanúi lehetnek ezen rendkívüli eseményeknek.

2006. szeptember 2.

A digitalizáló tábla virtuózai II.



A delikvens neve Bruno Gore, párizsi illetőségű, szabadúszó illusztrátor és - hogy is fogalmazott Vass Ricardo barátunk nemrég...? - már-már idegesítően jó.

emlékezzünk


96. életévében elhunyt Faludy György.

2006. szeptember 1.

W.A.S.P.


A mai nap zenei élménye a W.A.S.P.Thunderhead c. száma a THE HEADLESS CHILDREN bakelitról 1989-ből. Hogy mik vannak nekem:) - (és vajon honnan?) Van benne egy nagyon óriási gitárszóló. Ajánlott teljes kakaón hallgatni, ja és normális cuccon. ( Pass lab erőlködő, Wilson hangfalak lehetőleg... :)
Ha már itt tartunk érdemes megfigyelni az igényes kialakítású borítót, ahol is a typo szerves egységet alkot a jól megformált koponyával és mindez kiegészül az átgondolt színezéssel.
"Kill, Fuck, Die", hogy idézzek is tőlük valamit. Képregényrajzolóknak kötelező!

Coca-Cola Mikulás?

Ugyan a Mikulás az Egyesült Államokban a szeretet ünnepének alapszereplője, a modern Mikulás-figura – hosszas evolúció során - csupán a XIX. század második felében alakult ki. A Snopes a mai alak történetének mesélését 1804-ben kezdi, amikor is a frissen megalapított New York Historical Society (NYHS) a holland tradíció szerint ajándékhozóként tisztelt Szent Miklóst választotta védőszentjének. A társaság 1810-es karácsonyi vacsoráján helyet kapott egy fametszet, amely Szent Miklóst ábrázolta; alatta egy holland vers volt olvasható, amely a Sancte Claus címet kapta. 1821-ben William Gilley költeményében is megjelenik egy bizonyos ajándékhordó „Santeclaus”, ahogy éppen óriásbundába öltözve, rénszarvas által vontatott szánkón közlekedik. 1822-ben Clement Clarke Moore lejegyzett egy másik verset, amelyet gyermekeinek olvasott fel. Moore történetében a szánkót nyolc szarvas húzta, emellett a szerző bevezette a kéményen való leereszkedés toposzát is. Moore Szent Miklósa aprócska figura volt, s szánkója is egy miniatűr darabként került lejegyzésre.

Az emberi Mikulás figurája először 1841-ben tűnt fel, amikor egy philadelphiai kereskedő, J.W. Parkinson felbérelt egy férfit, hogy jelmezben másszon fel boltja kéményére. 1863-ban a Harper’s Weekly egyik karikaturistája, Thomas Nast kialakította saját Mikulás-képét, vidám bajszokat rajzolva a tetőtől talpig bundába öltöztetett nagyszakállúnak. Nast 1866-os montázsán megjelent a „Mikulás és az üzeme” felirat is; ez az első ábrázolás, amelyen a Mikulás játékgyártóként jelenik meg. 1869-ben a fenti címmel megjelent egy könyv is, amelyben Nast rajzait gyűjtötték össze. Helyet kapott a kiadványban George P. Webster egy verse is, amelyben a szerző az Északi-sarkot jelölte meg a Mikulás lakhelyéül. Bár Nast rajzaiból nem derül ki, hogy a Mikulás valójában mekkora (manóméretű és emberszabású rajzok egyaránt megtalálhatóak munkái közt), 1881-es rajza igen közel áll napjaink ábrázolásához.

A XIX. század végére már kezdett többé-kevésbé közismertté válni a Mikulás figurája, bár ekkor még egyaránt előfordultak kicsi és nagyméretű télapók is. Általában testes férfiként ábrázolták, de előfordultak normál testalkatú és sovány Mikulások is. Öltözéke jellemzően bunda volt, illetve piros, kék, zöld vagy lila ruházat. Egy Louis Prang nevű bostoni nyomdász, az amerikai karácsonyi üdvözlőlapok atyja 1885-ben kiadott egy képeslapot, amelyen piros ruhában ábrázolja a Mikulást. A túlsúlyos, piros öltözetet viselő öregúr figurája innentől kezdett igazán széles körben elterjedni.

Az 1930-as évek elején a növekvő Coca-Cola Company arra kereste a választ, hogy télvíz idején hogyan lendíthetnék fel az ilyenkor hagyományosan pangó üdítőpiacot. Felbéreltek egy tehetséges reklámgrafikust, Haddon Sundblomot, akinek a nevéhez fűződnek a Mikulást a Coca-Colával összekapcsoló képek. E reklámok visszatérő elemei lettek a Coca-Cola marketingjének, és segítettek felpörgetni a téli eladásokat – nem beszélve arról, hogy erősítették a termék ismertségét a gyermekek körében. E kampány nagyban hozzájárult annak a legendának a kialakulásához, miszerint a Coca-Cola találta ki a modern – és piros - Mikulás képét.

A legenda azonban a Snopes szerkesztői szerint nem igaz. A joviális, kövérkés, nagy zsákot cipelő, piros-fehér ruhás Mikulás képe már jó néhány évvel azelőtt kialakult, hogy Sundblom megrajzolta volna első téli reklámját. Mindez nem azt jelenti, hogy az üdítőgyártónak ne lett volna szerepe a jelenleg elterjedt Mikulás-kép megerősítésében. Tény, hogy a Coca-Cola felkarolta az elterjedőben lévő ábrázolást, s egy olyan korban népszerűsítette, amikor a karácsony ünnepe éppen átmeneti fázisban volt, vallási ünnepből a fogyasztói társadalom ünnepévé, de a figura nem az ő reklámtervezőjük találmánya.

(Forrás: www.urbanlegends.hu)

2006. augusztus 31.

A Kistehén a KKK-n lóbálja...

Ezekben a percekben kezdődött meg a KKK (Képregény Kedvelők Klubja) rendes havi gyűlése a Karton Galériában, melynek mai témája a volt jugoszláviai, illetve a vajdasági képregény.
A vendégek közt üdvözölhetjük – Halmos Ádám (Art Comix sorozat) és Tricepsz (éhezőművész) mellett – Igor Lazint, animációs rendezőt és grafikust, akinek a Magyar Narancsban jelenleg is fut egy képregénysorozata, Cica és Ura címen, de a szélesebb publikum a Kistehén alkotójaként ismerhette meg – amely a 2002-es Sziget kabalaállata is lett.
Anno egy kis(tehenes) rajzocskával én is megleptem barátomat, Kardos Józsit, aki a Sziget programigazgatója – most előkerestem nektek a fiók mélyéről.