2006. június 15.

Jó, nem képregény, de...


Nemrég megérkezett Amerikából az Epilogue által kiadott és terjesztett The New Masters of Fantasy III CD-m. Meglepetésként ért, hogy a lemez behelyezése után megjelenő főoldal menüjében szereplő három gomb egyikét az én illusztrációm díszíti. Három képem került be a válogatásba - mind a három, amit beküldtem, köztük a fentebb látható (amelyen Sunny Leone kebleit csodálhatja meg a nagyérdemű). A pályamunkákat többek között Jeff Easley és Larry Elmore bírálta el, de a támogatók között olyan nevek is megtalálhatók, mint a legendás Boris Vallejo. Rajtam kívül Magyarországról - a tavalyihoz hasonlóan - Pozsgay Gyula munkái találhatók meg a promó anyagon. Itt láthattok egy trailert, és akkor egyúttal már rendelhettek is akár: The Year's Best Fantasy Art

14 megjegyzés:

Cserkuti írta...

Ennek a képnek a "vágatlan" verzióját ismerem.
Miért nem az került fel?

Tikos Péter írta...

Kezdő blogger vagyok, nem akartam túl nagyot:)) De be van linkelve.

Cserkuti írta...

Na azért!
És természetesen gratulálok!

Zorro de Bianco írta...

Gratula! Megnéztem a trailert is, vannak szép darabok, annyi biztos!
Viszont tényleg kár, hogy a rajzról (vagy akril ez is, ugye?) lemaradtak az „ördögi" részletek! :))

KeTaMesh írta...

Én is gratulálok!

Tikos Péter írta...

Köszi mindenkinek!
Egyébként igen, akril.

Cserkuti írta...

Jéé!?
Meg voltam róla győződve, hogy gépen készült.
És mekkora az eredeti?

Tikos Péter írta...

Ez a kép - és a fentebb látható, Sushi 2-be készült A csomag csakúgy, mint a Torony kiállításokra készült Lovecraftos oldalaim - egyszerű, fekete és fehér akrillal készültek, kartonra. Használok ugyan fotókat referenciának, de semmi "fotóra festés", vagy hasonlók.
Enek a csajnak az eredeti méretét nem tudom fejből, most nincs itt, de kb. 20-25 cm magas. Mármint a kép. Kicsiben szoktam dolgozni.

Tikos Péter írta...

"rá van festve a fényképre - nagyon látszik".
Gondolom, ez is nekem szólt ( http://www.ejfelkapitany.hu/torony2.htm ). Pedig nem.

Zorro de Bianco írta...

Ez valami hasonló lehet, mikor nálam megkérdezték, hogy mi értelme van a Gloeden fotókat nagyban megfesteni vászonra, mikor egy sima nyomatra is fel lehet festeni egy oszlopot és egy körvonalat (ezeket applikáltam még a képre)?
Esszencia, uraim, esszencia! :)
Hiába no, teret hódít a „digitális lustaság" és az, hogy elfeledni látszik az anyag lelkét...

Cserkuti írta...

Bocs, Zorro, de az ilyen típusú képek megfestésénél jön ki legkevésbé az "anyag lelke". A mai képzőművészeti trendek szerint nagyban megfestett hipernatúráknál inkább az anyag "anyagiasíthatósága" a szempont. Digitális műnél gond lehet az eredeti fogalmának meghatározása, márpedig erdeti mű hiányában nehéz bekapcsolódni a műtárgykereskedelem körforgásába. Természetesen tisztelet a kivételnek, no meg az anno még szellemiséggel bíró ilyen típusú képek alkotóinak.
Gondolom, most Péter nagyon boldog, hogy mindez az ő postja alatt zajlik. :))

Tikos Péter írta...

Igen :)))
Talán nagyon picit kapcsolódik a témához, érdekességképpen elmesélem: hétvégén a bécsi KunstHausban jártam, ahol megnéztem a városban vendégeskedő Giger tárlatot. Erről jutott eszembe a következő sztori: az őrült svejcinek egyszer a fülébe jutott, hogy vannak, akik azt hiszik, fotókat aplikál a képeibe, illetve azok fotók (a szórópisztolyos technika miatt támadhatott ez a téveszméjük egyeseknek). Erre Zsiger úr kifakadt: mégis mit képzelnek, hol készíthettem volna ilyen fotókat? A Pokolban?

eLeM írta...

uhh tőlem ez a fantasy-világ elég távol áll.

nem úgy sunny leone mellei...:)

eLeM írta...

ja, a honlapra értettem...
nem a tikos-melóra

még mielőtt