2006. augusztus 5.

A TAXISOK KAPITÁNYA

Hazánk ismét egy színészóriással lett szegényebb...
Az iránta érzett tiszteletből egy karikatúrával szeretnék megemlékezni róla.
Személyes emlékeim közé tartozik, mikor egyszer együtt utaztunk az 56-os villamoson. Esős idő volt, összepréselődött a tömeg a hátsó ajtónál. És akkor fölszállt Zenthe Ferenc. Kevés hely volt, de neki valahogy utat nyitott a tömeg. Megköszönte, amolyan Taki bácsisan, hogy csináltunk neki helyet. Kis idő múlva egy városmajori huligán elkezdte halkan fütyülni a Tenkes kapitánya dallamát, mire Taki bá szemei mellett megjelentek azok a jellegzetes ráncok, s bár az arca szokásosan ál-zord volt, a szeme mégiscsak nevetett.
Nyugodj békében taxisok taxisa...

9 megjegyzés:

eLeM írta...

szegény taki bácsi!
sajnálattal hallottam én is a hírt, miszerint az ország tényleg szegényebb lett egy kiváló színésszel...

ami a rajzodat illeti, kedves fritz zoltán:
1.)szerintem ku.jó ötlet a zorro-borító-paródia, jó ez a csapaton belüli egymásnak válaszolgatás (remélem, hagyomány teremtődik belőle)
2.)ellenben ekkora giccset én nem is tudom, mikor láttam utoljára! (szóval ez a vatta-, gumi- és egyéb cukor-színezés túlmegy minden határon... ajjajaj, olyan a taki-taxi, mintha zseléből lenne odapottyintódva, fújfújfúj!)

bocs, ha esetleg megbántottalak, bár nem hiszem.

fritz írta...

Nem bántottál meg, nyilván a vattacukorszerűség az eredeti borító karikatúrája ( anno meg is jegyeztem, hogy nekem az zavaró egy kicsit, hogy minden egyféle anyagból van ), így aztán továbbdobódik a labda az eredeti fele, vagy felrúgjuk a levegőbe.
Nekem teccik, és hogy kinek igen, kinek nem, az meg írja le ide a blogba .
jeee

Zorro de Bianco írta...

Ezt az egyféle anyagot kicsit bővebben is kifejthetnéd majd – hátha megsértődök! :))
Egyébként meg gratu a paródiáért – Taki bá Forever!!

Dr. Gáspár írta...

Gratulálok, ismét remekül elkaptad a karaktert és szép a gesztus, ahogy tisztelegsz egy nagy színész és egy remek ember emléke elo"tt.
Köszönjük Fritz, köszönjük Taki bá'!

KeTaMesh írta...

Tükjó, de ezt már mondtam mösönön. Zenhte Ferenc pedig nyugodjon békében, nagyon szerettem én is.

KeTaMesh írta...

Zenthe Ferenc. Bocs.

Tikos Péter írta...

Nagyon jó lett ez a rajz.
Én a Skála Metróban "futottam össze" Zenthével, még évekkel ezelőtt; zöldséget válogatott. Mindenki tisztes távolból figyelte :)

Cserkuti írta...

A sok sablon "szemlesüt-leblende-hatásszünet-és most egy hír a háromfejű birkáról" típusú tévés nekrológ után kifejezetten szívmelengető és megható egy ilyen személyes megemlékezés - nem is szólva az ideillően humoros illusztrációról.
De mi történt a Lada kerekével?

fritz írta...

halszemoptikával az aszfaltba lapul...