Ritka alkalom, hogy az Index „címoldalon" adjon hírt a magyar képregény helyzetéről, ám ha némi botrányszag terjeng a levegőben, kivételt tesznek – mint azt a példa mutatja. (Pedig bőven lenne miről írni a hazai pezsgésben!)
Az ex-MKA tag Futaki Attila képével szintén résztvevője volt a helsinkis különítménynek és bár munkája cenzúra áldozatául esett a finnországi bemutatón, mondván, „a kiállításra gyerekeket is visznek", mi pontosan tudjuk – hisz az előző posztból ez ki is derül –, hogy az apróbb korosztály valami egészen mással volt elfoglalva. :)
Az ex-MKA tag Futaki Attila képével szintén résztvevője volt a helsinkis különítménynek és bár munkája cenzúra áldozatául esett a finnországi bemutatón, mondván, „a kiállításra gyerekeket is visznek", mi pontosan tudjuk – hisz az előző posztból ez ki is derül –, hogy az apróbb korosztály valami egészen mással volt elfoglalva. :)
17 megjegyzés:
Na ja. Azt már akartam is kérdezni, mikor lesz a Pinkhellnek felnőtt változata. :)))
Egyébként Futaki miért vált ki, ha szabad rákérdeznem?
Muhhahahahaahaha, azt hiszem ez az a pillanat, amikor megszólítva érezhetem magam....
Azt hiszem én vagyok az az ember aki igazán tudja az okát, ugyanis fennhangon véleményezte félre nem érthető szavakkal az MKA jövöjét, az alkotók lelkesedését, és a csoportszellemet. A kinyilatkoztatott szavak mélyen, és az alkotóhoz hűen tükrözték, ő bizony nem akar résztveni alkotóközösségünk kultúraépítő tevékenységeiben.
Akkor még az alapító okiratot fogalmazgattuk, és 1-2 nemhivatalos közgyűlésfée volt a hátunk mögött.
A dolog pikantériája, hogy fél éve jelentkezett tagnak az egyesületünkhöz, azonban a felvételi kérelmet egyhangú többséggel az egyesület elutasította. khmmm.
Ne szólj szám, nem fáj fejem. :I
Igazából a poszttal semmilyen értékítéletet nem fogalmaztam meg, mivel az nem az én reszortom.
Azt azért mégis hozzátenném, hogy egyszer - amikor még éhező festőzseniként tengtem-lengtem galériáról galériára :) - velem is előfordult valami hasonló: egy francia galériás úgy adta vissza a képemet, hogy a ráapplikált fiókokat szépen letörögette, majd mikor kérdőre vontam, csak annyit mondott: Csak az érdekedben, félő volt, hogy nekimennek és letörik. :O
(Ez megintcsak nem Biankának szólt, hiszen ha a kép óvszertelenítése volt az ára annak, hogy a Spirál - valóban kvalitásos és szépen kivitelezett oldalai kikerülhessenek a falra, ám legyen... Bár egy mailt vagy telefont azért Attila megérdemelt volna. Véleményem szerint, mivel nem voltam a helyszínen, így megítélni sem tudom, mi történt.)
Nem szeretnék közönséges lenni, valyon mivel volt odarögzítve eme kaucsuk-származék ?
Akaratlanul is felmerülhet a nézőben, hogy nem ez volt az első utja a képre kerülve, és ebben az esetben én ízléstelennek, és gusztustalannak tartom eme megnyilvánulást.
Én a munkák összegyüjtésekor beszéltem volna Attilával, hogy gondolja át mégegyszer, mert ez lehet nem az a hely, idő, körülmény... Egyébként a két "ojjektum" szervesen kapcsolódik a képhez ?mert így elsőre arra emlékeztet, amikor a fiúvécében vizes zsebkendőket hajigáltunk a plafonra ...
Ezek aztán, a komoly megalapozott érvek.
Egyértelmű üzenet: Aki kritizálja az Akadémiát, ne is merjen jelentkezni :-S
LOL
Névtelen betelefonáló ?
:))))
1. Az MKA egy alkotó közösség, aki rendszeresen kiállít, és évente legalább 1 külföldi kiállítást is prezentál ( idén több is lesz ), van saját ujságunk, és foglalkozunk a felcseperedő generációval, előadások, rajziskolák satöbbi satöbbi. Persze kritizálni lehet, meg ha nem jó, akkor jobbat csinálni is lehet. Meg dícsérni is lehet . :-P
2. Ha kritizálod ( negatív kritika ), tehát esetleg nemtetszésed fejezed ki, akkor hogyan merül fel az, hogy jelentkezel? most ezt általánosságban is értem.
Kicsit olyan, mintha ott dolgoznál a börgerkingnél, rájössz, micsoda alapanyagokból gyártanak szendvicset, szembeköpöd az igazgatót, kimennél tüntetni a mekdonáldsz, meg a multik ellen, majd másnap jelentkeznél, hogy szeretnél mégis ott dolgozni. Ez kicsit skizoid helyzet nemde?
vagy valami ilyesmi LOL :-DDDD
Már amennyiben Fritz Zoli azonos az Akadémiával.
Mindattól függetlenül, hogy neki, mint Fritz Zolinak tiszteletben tartható a véleménye és vitatkozni is lehet vele. De amire reagáltál - kedves névtelen -, az nem az MKA hivatalos álláspontja. (Az egyes alkotók személyes reakcióit és a hivatalos egyesületi álláspont és reagálás mibenlétét már a Pinkhell kritika kapcsán is „sikeresen" összekeverték páran - holott az utóbbit soha nem fogalmaztuk meg, nem is lett volna értelme.)
Én egyébként éppen azt írtam, hogy - és ez megint csak személyes vélemény - úgy hozzányúlni, átalakítani, megcsonkítani vagy hozzátenni egy alkotáshoz nem szabad (sem a kurátor, sem a galériás részéről), hogy arról előzetesen nem egyeztetett volna a művésszel.
Fritz Zolit pedig sem kritizálni, sem védeni nem szándékozom a fenti „agymenése" miatt, de szerintem éppen maga minősítette azt az első mondatában. Ne hajoljunk bulvárba, kérem szépen! ;)
névtelen: szerintem egyértelmű, hogy szalonképesen próbálják tálalni a ránk kevéssé tartozó belügyeiket. És hát nem minden művészt lehet szeretni magáért az „emberért”. Persze ettől még alkothat elismerést érdemlőt. Írott, íratlan szabályok pedig mindenhol vannak…
Egyetlen aprócska megjegyzés: a bulvárgagyiba hajló hangvételű Indexes cikk egy ponton tárgyi tévedésbe is bocsátkozik, tudniillik a két óvszer nem a kép szerves része volt, csupán utólag került a kerethez tartozó plexi előlapra - nem mellékesen épp az azokat később önkényesen eltávolító kurátor hölgy unszolására. Mielőtt valaki félreértené, Zsigó Bianka természetesen nem azt szorgalmazta, hogy Attila konkrétan ilyesmivel turbózza fel művét, de az ő agyszüleménye volt az a koncepció, miszerint minden egyes felkért kiállító megkapott egy egyen-IKEA keretet, melyet azután nem csak "tartalommal" kellett megtöltenie, de azzal összhangban ki is kellett dekorálnia. Az ötletért tudtommal az alkotók többsége finoman szólva nem lelkesedett, de a szóban forgó hölgynek végül sikerült mindenkiből kipasszíroznia valamit. Történetesen Futaki kolléga esetében vissza is dobta az első verziót, így talán nem meglepő, hogy a második kissé provokatívra sikeredett...
Vicces, hogy a blogunk nézettsége több mint duplájára nőtt a zóvszerek posztolása után. Attila, ha itt vagy köztünk, elárulnád, mikor jelenik meg ez a Spirál?
Nem.
LOL
ez valóban vicces, úgy tűnik, 2 dolog tudja igazán felkavarni a kedélyeket itt az MKA-csapatban: az egyik a dohányzás, a másik mr. Futaki... bezzeg amikor képregénysulizni vagy kiállítást rendezni kéne, ej-ej!
az is vicces, hogy tényleg kell valami botrányszerűség, hogy a média felfigyeljen... ez esetben külön köszönet Zs. Biankának, hiszen most senki rá se szarna az egészre, ha ő nem teszi, amit - amúgy tényleg előzetesen egyeztethetett volna, de Gáspárnak is igaza van, hogy szegről-végről talán joga is volt "belenyúlkálni"... ha jól tudom, Fazekas Attila - eredeti, tehát nem print - képe sem egészen ugyanúgy lett kiállítva, ahogy ő azt elképzelte (igaz, az kotontalan kép volt eleve, úgyhogy talán érdektelen is index-szempontból, meg aztán, láttam, hogy nézett ki a "dizájn", épeszű ember azt ki nem állítja, úgy, abban a minőségben)
Muhaha - valóban felfutott a látogatottság! :P
Ha ezt tudom, tuti, hogy naponta felnyomok egy Szivárvány köz stripet, lifegő pink kotonnal... :)
Más: azért majd remélem, Dávid beszámol magáról az eseményről is, illetve arról, hogyan fogadták a magyar küldöttséget és anyagot - hogy valami valóban lényegesről is informálódjunk. :I
(Én már kaptam tőle egy rakás remek fotót és videót is!)
Jaj, mit indítottam el. Legközelebb ilyet privátba kérdezek. De köszönöm a válaszokat, a Spirált pedig én is várom. :)
Fazekas Attila "designját" nem változtatta meg senki, csupán az eredeti képe helyett másolat lett kiállítva, hogy ha netán megsérülne, elveszne az eredeti, ne legyen BOTRÁNY! :)))
Beszámoló hamarosan.
Csütörtökön pedig részletesen is részint a KKK-n, részint a Kultúrházban.
Csatlakozva az előttem szólóhoz: a KKK-n mutatunk sok-sok képet és videót, tovább vásárolt, kapott, szerzett és cserélt finn, holland, svéd és egyéb képregényt, elmondjuk, milyen az az automata szálloda, hány példányban kelnek el a legnépszerűbb finn képregények, mennyit keres egy finn képregényrajzoló, hány száraz halat kellett megenni a VIP-vacsorán, mennyibe kerül és hol tart ott a XIII, mi köze lehet egy szlovén kaptárnak a képregénynek, miért nem adnak ki mangát Hollandiában és hogy fér el kis helyen 5500 jó ember.
És jómagam is igencsak sajnálom, hogy a kiállítás kapcsán éppen ez ihlette meg az indexet. Sebaj, ami történt, megtörtént, de jó lenne, ha mindenki levonná a rá vonatkozó következtetéseket - egy kicsit több kommunikációval mindent meg lehet(ne) oldani. Hozzáteszem, hogy a csonkításról én már csak Budapesten értesültem, nekem bizony teljes volt az élmény kotonok nélkül is... sőt, én még a zsilettpengéket sem éreztem a kompozíció szerves részének. Ellenben több más kiállító igazán szellemesen oldotta meg a "framing" kérdését, érdemes megkukkantani a Karton honlapján, ahol már láthatók.
Előre szólok, hogy a Hungarocomix tervezett helyszínén is járnak 4 éves gyerekek is, ott is lesz tehát "cenzúra", de természetesen mindenkivel előre megbeszéljük, szépen, türelmesen, kompromisszumkészen.
"mi köze lehet egy szlovén kaptárnak a képregénynek,"
A következő panelban lesz egy ismertető a Honey Talksról.
(x) ;)
Megjegyzés küldése